شهید قربان بابائی

شهید قربان (وحید) بابائی درزی نام پدر : قدرت الله نام مادر : صغری فلاح نجف آبادی تاریخ تولد :1341/03/01 تاریخ شهادت : 1360/05/25 محل شهادت : بابل وضعیت تاهل : مجرد نوع عضویت : بسیج فرمانده پایگاه مقاومت بسیج محله هفت تن تحصیلات : دیپلم کد شهید : 1351 موضوع شهادت : ترور توسط منافقین محل شهادت : هفت تن بابل نحوه شهادت : جراحات وارده به بدن گلزار : معتمدی

ادامه مطلب

خانواده شهید وحید بابایی دارای 7 فرزند ـ شهید فرزند  پنجم می باشد. در خانواده ای متوسط و کارگر متدین و مذهبی به دنیا آمد. دردبیرستان شهید باهنر بابل درس خوانده است. در اوقات فراغت در کار کشاورزی به پدر کمک می کرد. با پدر و مادر بسیار خوش رفتار و مهربان بود.
تحول فکری شهید متأثر از امام (ره) ، شهدا و شهید بهشتی و شهید مطهری بود. فرمانده بسیج پایگاه مقاومت محله هفت تن بود. در تاریخ 1360/05/25 در درگیری با گروهک منافقین در بابل به شهادت رسید.

*******

شهید قربان (وحید) بابایی:
به شما عزیزان توصیه می کنم که مطیع امر رهبر باشید و از روحانیون متعهد پیروی کنید. در دفاع از میهن از هیچ چیز دریغ نکنید. نماز را اول وقت بجا آورید ودر انجام فرائض دینی بکوشید. به بزرگترها به خصوص به والدین خود احترام بگذارید.
در زندگی به ائمه اطهار متوسل شوید و آنها را الگوی خود قرار دهید. از خواهرانم می خواهم که در حفظ حجاب خود نهایت کوشش را داشته باشند که حجاب آنان کوبنده تر از خون شهیدان است.

خاطرات کوتاه از شهید قربان(وحید) بابایی
خواهر شهید: برادرم شبانه روز در سپاه فعالیت می کرد. منافقین به خانه ی ما زنگ می زدند و او را تهدید می کردند تو را می کشیم. به او می گفتند دیگر در سپاه فعالیت نکن، ولی او داوطلبانه آن شب رفت به سپاه و بعد به مأموریت رفت که با منافقین درگیر می شوند و برادرم با استقامت و شجاعت تمام با آن ها درگیر می شوند و یکی از منافقین برادرم را با گلوله از پای در آورد و در روز تشییع جنازه اش قاتلش دستگیر شد.
خواهر شهید: یک روز یکی از همسایه ها به منزل ما آمد و از مادرم تقاضای شیر کرد. ما شیر در منزل نداشتیم، جز یک کاسه در یخچال بود که مادرم آن را برای بچه ها کنار گذاشته بود وقتی برادرم متوجه درخواست زن همسایه شد یک کاسه شیر را به او داد. از حق خودش می گذشت و به دیگران کمک می کرد.

 

ویدئوها

صداها

کاربران آنلاین5
بازدیدکنندگان امروز 51
بازدیدکنندگان دیروز 913
کل بازدید ها 746677